Jak zacházet s naším zdravím.

Každý z nás na této cestě životem, bez ohledu na bohatství  a společenské postavení, máme všichni společné a to lidské tělo.

Klíč ke zdraví obyvatelstva, s kterým není důvod se zabývat, protože v konečném důsledku by se snížil obrat a zisk mnoha firem a celého systému zdravotnictví.

Jasně plyne, že reklamy vyhrávají a obyčejný člověk jím věří a tím nakupuje a stravuje se nezdravě. Proto se musíme o své zdravě zajímat každý sám a vybírat stravu, která chutná a zároveň léči.

Naše tělo je naprogramováno na příjem jednoduchých potravin. Rozhodně ne, na projídaní se hamburgerem, párku v rohlíku, hranolky a zapíjení Colou nebo Redbulem.

Žaludek potřebuje vytvářet jiné trávicí šťávy pro dokonalé trávení bílkovin a jiné pro sacharidy. V ideálním případě bychom měli konzumovat cca 80% zásadotvorných potravin a pouze 20% kyselinotvorných.

Bílkovina potřebuje prostředí kyselé. 

Sacharidy prostředí zásadité.

Toto nemůže probíhat, pokud sníme třeba párek v rohlíku. Párek je bílkovina a potřebuje kyselé prostředí a rohlík je sacharid a vyžaduje prostředí zásadité.

Žaludek v tomto případě dostane pokyn od mozku, vytvořit jak kyselinu, tak zásadu.

A smícháním kyseliny se zásadou vzniká neutralizace a výsledek této reakce je vlastně voda. Voda nic nestráví a nestrávená kaše se posune dál do trávicího systému, kde je zdroj kvasných a hnilobných procesů, které v konečném důsledku pomalu ničí funkce jednotlivých orgánu.

Pokud v tomto stravovacím postupu pokračujeme a překyselení, plynatost a zácpu odstraňujeme tabletami, pácháme vědomou sebevraždu.

Organismus tento nápor nevydrží a nastoupí nemoc. Může být různá od vysokého tlaku, cukrovky až po rakovinu.

Lékař nám oznámí diagnozu a doporučí místo zdravé stravy jedy, nazývané odborně léky.

Je to začarovaný kruh, ze kterého vedou dvě cesty. Jedna na hřbitov a ta druhá úprava jídelníčku.

Trávení se upraví a klesne i váha.

Veškerá potrava je zpracovaná žaludkem a táto natrávená kaše se posune do dvanácterníku, tenkého a následně tlustého střeva. Ve stěnách začne polopropustnou střevní stěnou vstřebávaní živin, ale bohužel i škodlivin do krevního řečiště a to se při správné stravě zaplavuje zásadami a při nevhodné stravě kyselinami.

Kyselou krev tělo neutralizuje za každou cenu, i když tím způsobuje deficit potřebného vápníku v ostatních částech a orgánech. Pokud by neutralizace nenastala, organismus se dostane do stavu toxémie a v konečném důsledku nastane smrt.

Krev musí mít velice stabilní pH 7 -7,45 u všech lidí za každých okolností. Při nízkém pH hemoglobin nepřenáší kyslík a dojde zadušení.

Ráno může být pH nižší.

Organismus za každou cenu udržuje toto pH za pomoci vápníku. Rezerva vápníku je 99% v kostech a 1% v tělních tekutinách. Při dlouhodobě překyselení si organismus vápník odebírá z kostí, což vede k řídnutí kostí. Při nedostatku vápníku vzniká únava svalů, snížená pohyblivost a svaly jsou ochablé. Nedostatkem vápníku trpí i náš imunní systém, protože je nezbytný pro aktivaci enzymu.

Nadměrné množství kyselin nám berou sílu i zdraví.

Jednoznačně kyselinotvorné potraviny jsou maso, mléko mouka, cukr a veškeré výrobky z těchto surovin, pokud jsou použita nesprávným způsobem.

Naopak, nejlépe ničí kyselost, meloun ,okurka , rajčata , citron, jablka, pomeranče a veškeré syrové ovoce a zelenina.

Čerstvé maso dodá vysokou energii, ale maso, které leží  v prodejnách několik dní, se mění v kus hnijícího materiálu. Nejhorší je balené maso a masné výrobky.

Mléko, když už tak čerstvé a ne pasterizované. Zajímavý je zcela opačný postoj reklam i lékařských doporučení.

Žalostný stav je chov skotu, zachází se s ním jako s výrobními jednotkami. Kráva je předse jenom živá bytost a nemůžeme k ní přistupovat jako ke stroji. Nejlepší kráva musí nadojit denně 36 až 40 litrů mléka. Kráva by se mohla dožít až 25 let, ale při takové produkce, pouhých 5 let. Používáme zamořené krmivo nevyhovující jehož by se kráva ve volné přírodě ani nedotkla. Trpí mnoha chorobami, stres a hlavně hnisavé záněty vemena a sleziny.

Jedná se o bolestivé onemocnění, které se léči antibiotiky. Nakažené krávy, kterých je většina, produkuji mléko ve , kterém je vysoké % hnisu na 1litr mléka.

Kravské mléko obsahuje mnoho mléčného tuku, což je omega 6 mastná kyselina. Mimořádně škodící našemu krevnímu oběhu, kde hlavně zvyšuje cholesterol i ostatní mléčné bílkoviny vytvářejí v našem trávicím traktu množství hlenu, nepřítele zanášejícího sliznici střeva.

Sýry jsou největším zdrojem tuku v naší stravě. Pro normální konzumaci, by jsme si měli vybírat sýry do 30% tuku a upřednostňovat sýry čerstvé např. Cottag, tvaroh, Mozarella.

Nejlepší sýr na mazání je Smetanový termizovaný sýr. Můžeme použít na namazání i máslo, pokud jsme zdraví, když máme zdravotní problémy, koupíme margarín.

Margarín - je olej smíchaný s vodou a liší se jenom tím, kolik čeho výrobci smíchali.

Zásadním kritériem pro nás je obsah tuku , ale i obsah trans-mastných kyselin. Pokud ho tam nenajdete, tak takový nekupujte. Trans-mastné kyseliny, patří mezi velmi nebezpečné  složky výživy, které výrazně zvyšují riziko nemoci srdce a cév.

Kupujte margaríny, u kterých je obsah trans-mastných kyselin pod půl % a margarín může být ještě přisolený / Na/ a to též do půl %. Je lepší koupit plnotučný do 30 % a méně namazat.

Nekupujte ovocné jogurty, žádné Danone a Actimel vyhazujete peníze a ničíte si zdraví. Kupte si bíly Choceňský smetanový nebo klasický bíly a přidejte do něj med.

Cukr je vysoce kyselinotvorný. Je to zdroj krátkodobé nekvalitní energii, živý v našem těle kvasinku Candida albicans a za jeho pravidelný přísun nás odměňuje neurotoxiny vyvolávající krátkodobou euforii. To je ten krátkodobí ukolébávající pocit po použití sladké potraviny. Rafinovaný bílý cukr je ve skutečnosti nebezpečnou drogou, která vyvolává závislost. Při naprostém vyloučení cukru ze stravy, se dokonce objevují abstinenční příznaky. Cukry přijímáme z ovoce a denně nám stačí jedno sladké jídlo. Pokud nemůžeme odolat chuti na sladké, použijte čerstvý včelí med, který neškodí, je zásadotvorný  a nevyvolává kvasné procesy.

Hladinu krevního cukru reguluje slinivka břišní pomoci hormonu inzulínu. Když se opravdu hodně cpeme cukrem, zvýší se hladina krevního cukru. Na to slinivka reaguje vyloučením zvýšeného množství inzulínu, který má za úkol srazit krevní cukr na normální hladinu. A protože v daný okamžik je tam toho cukru opravdu hodně, tak jej inzulín cpe,/zjednodušeně/ kam se dá. Většinu dá do tukových buněk.

Z toho hlediska můžeme považovat jednoduché cukry za jednu z hlavních zdrojů nadváhy.

Dobrý ovocný cukr – fruktóza, se takto nechová.

I tak je nejlepší ovoce či ovocné šťávy konzumovat v dopoledních hodinách.

Sůl běžně užívaná působí v organizme dráždivě a zabraňuje vylučovaní odpadu látkové výměny.

Sůl - chlorid sodný zvyšuje krevní tlak.

Ze soli vlastně potřebujeme jen chlor, který je nezbytný pro tvorbu kyseliny chlorovodíkové v žaludku a škodlivý anorganický sodík přijímáme naprosto zbytečně.

Dostatek organického chloru nám poskytne čerstvá šťáva z celeru, organický sodík z celeru je schopen udržet organický vápník v těle.

Takže moc nesolit.

Minerály, vitamíny a enzymy nezbytně potřebujeme, ke svému zdravému životu.

Ze syrové zeleniny a ovoce získáte nejvíc vitamínu, minerálu a enzymu. Jsou to látky organické dobře stravitelné a jejich předávkování je nemožné. Ještě lepší je pití čerstvých ovocných nebo zeleninových šťáv. Šťávy se tráví okamžitě po požití do 15 min. a ihned uvolní účinné látky do krve, čímž jsou orgány stále dobře zásobeny vším potřebným.

Při vypití 1litru čerstvé šťávy denně je praktický nemožné, že by vám chyběli v těle nějaké minerály, vitamíny nebo enzymy.

Za těchto podmínek je úplně zbytečně polykat nesmyslně drahé vitamínové doplňky, ušetříte dvakrát.

Jednou peníze a druhy krát svůj zdravotní stav.

Když přestanete brát různé škodlivé vitamínové doplňky, ulehčíte tím játrům, trávicím potížím, depresí, nečisté pleti a dalším neduhům.

Zelenina a ovoce obsahuje vlákninu, která je nedílnou součástí naši stravy.

Vláknina nestravitelná, ale podporuje vyprazdňování tlustého střeva a působí proti rozmnožování bakterii v něm. Zahání pocit hladu. Vláknina musí být řádně rozkousaná, jinak může vyvolat tvorbu plynu, zahnívaní potravy a nadýmáni.

Vlákninu dělíme na rozpustnou a nerozpustnou.

Rozpustná vláknina - v žaludku bobtná a navazuje pocit sytosti a ve střevech zabráni vstřebávaní části tuku, sacharidu a také cholesterolu. Výsledkem je jejich nižší hladina. Rozpustnou vlákninu obsahuji dužina ovoce,  zeleniny, obilniny, luštěniny.

Nerozpustná vláknina - jej hlavní funkci je především správná funkce střev.

Představte si jako taký kartáč, který čistí povrch střeva a dráždí k většímu pohybu, čím střevo zůstává zdravější.

Nerozpustnou vlákninu najdeme - šlupky ovoce, zeleniny, obilniny, luštěniny.

Mouka - důvod je jasný - bíla pšeničná mouka obsahuje  lepek . Ten díky své povaze váže / lepí / v krevním oběhu k sobě další menší molekuly – např. cholesterol a vytváří v našem krevním řečišti shluky a usazeniny, které velmi často vyústí v cévní choroby /infarkt, mozková mrtvice....../

Nejzdravější je chléb celozrnný a celozrnné pečivo. Celozrnné znamená, že v zrnu zůstalo vše co je zdravé a to: otruby i klíček. Grahamové pečivo - celozrnné. Když rozlomíme pečivo, vidíme kusy zrna.

Tmavý chléb a pečivo působí jako vyrobené ze skutečně celozrnné mouky, protože je tmavší. Je to klam, mouka je pouze obarvená karamelem nebo chemickými barvivami.

Kaiserka - barvená klasická bíla pšeničná mouka posypaná pár zrníčky.

Většinou bývá chléb i pečivo označené jako cereální - co znamená obilní. Je to matoucí pro zákazníky.

Lidstvo z důvodů vyšších výnosů, zisků, jednoduchosti pěstování a skladování, kříži druhy obilnin mezi sebou a pak škodí našemu zdraví.

Těstoviny - je důležité kontrolovat z jaké mouky jsou vyrobené. Obyčejné levné, těstoviny jsou většinou vyrobené z klasické bíle mouky, po uvaření se lepí a obsahují rychlo stravitelné škroby a proto se těstovina rozvaří. Tyto rychlo stravitelné škroby se v našem trávicím traktu okamžitě zpracují a tím pádem vzniká i víc tuků a přispívají nárůstu váhy. Po konzumaci těchto těstovin, máme o chvíli opět hlad.

Proto je lepší koupit dražší těstoviny, které jsou vyrobené ze zdravé mouky např.,,Semolina,,vyrobená z tvrdé celozrnné pšenice, která nás nasytí na delší dobu a netloustne se po ní.

V tomto státě nejde nikomu o naše zdraví. Lékaři potřebuji hodně nemocných, aby měli hodně bodů z pacientu, z kterých mají peníze. Koncerny na výrobu léku obrovské finanční zisky z prodeje léku, které nám lékaři nesmyslně předepisují.

Proto je velmi důležité, aby jste se zamysleli nad potravinami, které nakupujete. Vyhněte se nakupování ve velkých obchodních řetězcích, nakupujte raději u soukromníku.

Vím, že dnešní doba je těžká, ale snažte se pro své zdraví udělat maximum. Nikdo jiný vám nepomůže, snažte se udržovat rovnováhu kyselosti a zásaditosti pro vaše zdraví.

Pijte hlavně šťávy z ovoce a zeleniny,v mnoha druzích se nachází látka ,,salvestrol,, která zabijí rakovinové buňky. Toto je velmi důležité zjištění, které zároveň objasňuje, proč je tak důležité pro osoby postižené rakovinovým onemocněním pít šťávy z ovoce a zeleniny.

Velmi velké množství této látky obsahují tyto plody: jahody, borůvky, maliny, hroznové víno, černý i červený rybíz, ostružiny, brusinky, jablka, broskve, meruňky a dále zelí, brokolice, artyčok, červené a žluté papriky, avokádo, chřest  a lilek.

 

Salvestrol obsahují pouze plody, které nebyly chemický ošetřované.

Zapomeňte na nákup ovoce a zeleniny v supermarketech.